Monday, May 2, 2011

cerita panjang lebar :P

wah! sudah lama tak ber-blog.. tapi tak kisah la.. skg ni dah start cuti, hopefully bole bebel banyak2 n update stiap hari.. since cuti saya hanyalah sebulan, so tak dapek la nak cari keje... haih~ baru ingat nak cari duit sendiri.. dah tak dpt... budak diploma kena masuk awal, so that bole habis cepat... mcm sedih :/ tapi tak kisah la.. elok gak bila pk balik pon.. bole grad cepat.. skg ni pon baru 3 hari kat rumah.. rasa mcm nak tergolek kebosanan.. -___-

so cuti ni, ingat nak buat business cupcakes.. hehehe.. umi suggest suruh jual kat koperasi die, since takda nak buat ape ni kan.. so hopefully, semuanya ok.. heheh.. sbnrnya mcm tak sabar nak buat dah.. dah lama gile kot tak bake.. :) im thinking abt baking red velvet cupcake.. heheh.. sbnr nya ni semua sbb tgk yaya ngan imah buat.. haih~ nampak sedap gile.. besides, tu favourite umi n abah.. so why not cuba kan? ;) insyaAllah! kalau Allah bagi kekuatana, dan menjauhkan saya dari kemalasan.. heheheh :p

then, nak update abt my cat.. err~ actually bukan la jaga sangat pon.. die adalah seekor kucing yg suka gile merayap tapi time makan, tau datang rumah.. haish~ nasib la ko tu comel, megan.. oh yeah! btw, saya nama kan die MEGAN FUX... sbb die mmg agak hot di kalangan kucing2 jantan... seriously.. tapi malangnya, die pilih yg hitam jugak.. i called it Salem btw.. ;P hahaha! sumpah anak dorg tak lawa langsung... ikot bapak die.. padahal Megan tu punya la gebu, berketurunan parsi, warna kelabu... die pi ikot yg hitam, mcm takda bulu tu jugak.. takpe la.. anak ayah kan? skg ni megan jarang dtg cni... salu pi ikot boyfriend die jalan2.. haish~ rindu plak.. tapi tak kisah la.. janji die bahagia :P

talking abt pasangan.. hurmm.. semester ni serious mcm $&^%%&*%&%%&! tak tau la nak ckp macam mana.. maybe sbb sebelum ni, time sekolah menengah, saya selalu hang out dgn girlfriend saya yg mostly adalah single.. jadi rasa mcm secure la sikit... skg ni classmate semua dok pakat dah ada org masing2.. kalau takda pon, semuanya in progress ;) so, environment dah tak mcm dulu.. everyone is crazy abt love.. mmg lumrah manusia.. but to be honest, the word love itself actually makes me a bit scared.. but then tipula kalau tak nak kan... tapi kalau dah rasa, mcm ni la gaya plak.. dah tak betul.. rasa mcm pfttttt~ so ntah la.. as conclusion, love is confusing but people just love to be confused ;) huh~ but what's important is that if u love that person, u need to go for it, or else, if u feel like u cant do it, then dont do it.. seriously.. if u cant be serious, or u dun like that person, just back off.. dun let them 'hanging'.. just like my mom says, its when u really love somebody, u're actually engaged to that person.. mcm dlm hukum ckp.. sbb tunang bukannya hanya bila kita sarung cincin tunang, its actually bila hati dua org tu dah bersatu.. so if u like someone, stick to one.. :) aicey! bunyi dah mcm Fadzilah Kamsah dah.. haha! sbnrnya agak klaka kitorg borak psl ni... seriously, i rarely talk abt this thing.. hahaha! actually time ni baru lepas ngumpat psl yana ;p ngahahahahaha! sorry bebeh..




btw, talking abt umi, saya agak tak paham ape yg terjadi kat die sbb lately ni die suka gile pegi tutti frutti.. seriously! habis makan mlm je, mesti ajak.. well, sehari dua bole la nak pegi.. tapi ni dah tiap mlm tak henti2, malas nak layan.. hahah! tp still pegi every week.. at least twice a week.. nasib la abah tak jadi nak bukak tutti frutti.. kalau tak, rasa nya tak jadi jual dah... HAHAHA!

hurmm.. ok la.. rasa mcm dah membebel banyak.. but before saya pergi, i would like to wish my elder sister, HAPPY BIRTHDAY!!!! hehehe.. dah tua dah kakak aku ni.. 23 years old people!!! TUAAAAAAAA NYEEEEEE!!! hahahah! tapi ye la.. ko tua mcm mana pon, org still pggl aku kakak kan? -.- pape pon yana.. na tak tau camne nak buat ayat sweet mcm ko.. errr~ blame umi.. die yg membuat saya begini.. hahaha! but still, i just want u to know that im really thankful to have u as my sister in this world.. tho aku salu pggl ko babi, bodoh, (dan ye! masih agak susah nak get rid ckp tu.. bt i'll try :p) errr~ baling pisau masa kecik2, tapi hakikatnya dlm hati aku, ko adalah megan fux aku, ko albert einstein, dan sebenarnya masa aku baling pisau, aku just nak tengok, how 'angelina jolie' you are... hahaha! may Allah bless u dan semoga ko sihat2 selalu.. semoga lagi, :P hidup ko dipermudahkan, dan semoga ko bertambah comel drpd adeeb wlpn mmg ko lagi comel pon.. adeeb tu, die handsome je.. tak comel pon -____-'' hahah!



ok2 then, sebelum saya mengarut lagi.. bye guys!!!

No comments: