Saturday, November 12, 2011

What a day !!!

hari ni mmg sangat menguji kesabaran aku

baru first time beli selendang, dah banyak masalah..
before ni, kakak aku beli mmg takda masalah pon..
skali bila time aku, posmen maybe tersalah arah kot... tak sampai2..
takpe la... dah nasib badan, reda je la..
check dgn trace n track, die kata hantar pagi 9, 10, 11 pg semalam...
yg peliknya aku dok terpacak kat lua basuh keta aku kot sbb nak klua... -.-
takda pon posmen berhenti dpn rumah aku.. rumah sebelah ada la..
so hari ni, dgn nekadnya nak mencari Cheras PPL yg lokasinya BETUL2 TGH KUALA LUMPUR..
siap dah print Google Map, semua la ada !!!
yg last2 !!!!

sesat sampai 3 jam
tak makan dr pg.. perut dah memanggil !!!
pusing tempat sama
sesat sampai ke Damansara, Cheras, Taman Connaught
dah kembali jalan benar, mula balik, try kali kedua..
first time, jalan agak slow... second time, jalan JAMMED gileeee~ KL oh KL !!!
dengan Farhan yg aku mintak tlg tgk signboard dok berangan, tgk BB tak habis2 -.-
call nak mintak tlg, org tu mcm nak tak nak bg direction.. humpphh~
kena horn dgn motor yg serious tak penyabar nye... well, kena horn tu la menyebabkan limit kesabaran aku termeletus, jd terus balik rumah...

p/s :
  1. dear motor2 luar sana, saya ni bukan la ape, just nak btau korg tu dulu sbnrnya tak leh naik highway tau sbb takut korg tu kena langgar, keta nak bwk laju, jalan mmg cukup2 utk keta.. dah tu, kalau dah tau skg dah bole naik, bawak2 la ke tepi sikit... jalan tu bukan ko punya sorg... motor tu dah la kecik nak conquer satu jalan.. mmg la berasap.. duduk lane paling kanan pulak tu... pastu satu lagi kalau dah jammed tu, duduk je la diam2 kat belakang keta.. jalan sempit, ko nak mencelah buat ape lagi... sabo la.. org yg bwk keta ni elok je bole tggu, tak mati pon.... haaaaaa~ aku mmg dah lama dah nak keluar ni... dah mmg tak tahan dah... mmg aku benci betul mat motor tak makan saman ni... skali aku langgar, aku masuk jail, bole keluar... kalau ko tu, dah tergolek, hidup patah tangan, ko jugak yg merana.. tu pon kalau hidup... HAAAAA~ KAN KAN DAH KLUA SEJIBIK NI... Astaghfirullahalazim... sesungguhnya mmg takda terpk pon nak buat mcm tu, tapi kadang2 BILA SABAR TU DAH MMG MENCAPAI TAHAP DEWA mau la tak terkeluar anasir jahat ni kan...
  2. sesungguhnya, saya mmg kurang berkenan dgn BB users.. wlpn mmg ada di sudut hati mcm teringin utk memilikinya, tp aku rasa kebanyakan org sekeliling aku yg pakai BB ni kdg2 buat aku rasa nak bg sejibik... mereka seperti di dunia mereka sahaja.. bawak dorg shopping, tgh tunjuk2 baju, rupanya kita tunjuk kat dinding.. kalau kita bercakap n gelak, rupanya kita syok sorg2.. dah banyak kali dah aku kena.. mmg Alhmadulillah setakat ni bole bersabar lagi la.. tp serious kdg2 tu berasap jugak... rasa nak campak BB korg tu pon ada..
mintak maaf banyak2 atas kata2 saya.. saya cuma nak berkongsi :P



No comments: