Wednesday, January 16, 2013

mungkin anda salah seorang yang memerlukan twitter?

heeeyyyylooooo blooogggg~
Alhamdulillah ~~
mood hari ni semakin pulih, terima kasih kepada lumut2 dinding rumah.. puas sental2, lanyak habiskan sabun kat rumah... heeee~ 

so hurmmm... alkisah tentang update hari ni, pasal mereka2 yang sering meluahkan perasaan dgn semangatnya di Facebook... 
lagi2 perempuan... hidup sebagai seorang perempuan sememangnya banyak sangat drama.. saya paham... kerana apa yang membuatkan sesuatu benda itu drama adalah kerana emosi mereka yang sangat sensitif... well, mungkin tak semua perempuan... tapi ramai la jugak.. 

saya sesungguhnya paham situasi 'rasa mcm nak share semua benda kat facebook' espcially those yang kerja (sbb BFF time universiti dulu semuanya dah sibuk dgn keja dorg, plus jarang jumpa), atau yang menganggur atau kurang bercakap dengan kawan/housemate/roomate.. maka mcm ni la jadinya di facebook..

but woooo~ before i say anything, pls dun get me wrong.. saya kat sini bukan nak cari pasal or nak menyibuk tepi kain orang..

saya cuma nak cakap sikit psl ayat yang korg guna terutamanya wahai gadis2 comel molek di luar sana.. hurmmm~ ntah la.. saya tak tau la kalau saya sorg je yang berfikiran begini...
tapi please saya rasa tak perlu la nak tulis bagai nak rak, nak tunjuk sgt marah kat kaum hawa sendiri di public, like Facebook.. malu weeeyyyy~ agak2 la sikit...
maruah sesama kaum hawa kita kena la jaga, sbb kalau bukan sesama kita, sape lagi nak tolong? bukan nak maksudkan laki ni tak reti, cuma mereka tak sesensitif kita, jadi mungkin some of them might not understand... so kalau kita tulis, bole bawak banyak persepsi org kat perempuan tu.. kesian diee~
at least pakai la ayat general kalau nak tulis as status pon.. kalau rasa mcm die tak makan saman jugak, tegur je la depan2.. kalau dah nak marah sangat, sure bole nak sound nye kan.. 

tapi kalau nak buat jugak, haaaa~ 
PLEASEEEE!!! GO GET TWITTER.. at least kalau org nak reply your tweet, takda la as obvious as comment kat facebook.. ni tgk hang tambah lagi kat comment.. 

seriously ! kenapa saya terlalu menyibuk sebab die telah menambahkan satu pendapat saya ttg die, salah satunya, 'wow! gempak jugak ayat minah ni... sentap gile ayat die.. muka comey2, tapi mulot wow!' 
hurmm~ secara jujurnya sedih sbb yang saya tgk ni sbnrnya someone who used to teach me back in university..
kalau ikotkan mmg die tak salah, mgkn die ada situation yang membuatkan die tulis mcm tu.. dah panas sgt kan? but seriously i just think its not proper sbb kalau saya kena tegur mcm tu, serious malu... and i believe there are so many other ways you can do to express your anger.. like blog!!! heee~ sbb tak banyak sangat yang baca (or maybe takda :p) unless you are Maria Elena, of course..  

SO YEAAHHHH!!! DEAR GIRLS OUT THERE !! LETS PROTECT OUR KAUM HAWA TOGETHER OKAAYYY.. LETS SPREAD POSITIVITY, bak kata piring kuali ASTRO :)

p/s :  hari ni hari jadi cek mek molek Wani Shafii, my cousin :) HAPPY BIRTHDAY WANI.. *mcm die baca.. hehe


one more p/s : 
tetiba mcm nervous nak gi Perak -.-





No comments: