Tuesday, January 5, 2010

sejarah di sebalik anak perempuan yg bernama sabrina

i'm sure banyak antara kita, org pompuan yg tahu psl pantang larang pompuan ngandung kan? one of them, ialah ibu ngandung kena jaga perangai, x bole terlalu temper dan kena byk bersabar. myb ada sesetengah ibu yg bole ikot, n ada jugak yg sebalik nya.

ramai org ckp, "si sabrina ni lain sikit. die x mcm adik-beradik pompuan die yg lain. die ni ganas sikit. suara habis satu rumah bole dgr. gelak plak mcm giant. dengan adik2 die, die paling garang skali." (lebih kurang camtu lah aku kena. reda...) tp seriously aku rasa benda ni joke lah jugak. smpi kekadang aku terpikir btol jugak. nape ek? aku ni anak pungut ke? astaghfirullah hal azim... smpi la satu hari tu, myb sesi muhasabah diri sendiri bersama mak aku ngan adik beradik aku yg lain. nak jadi kan cite, tetiba mak aku cite lah masa die ngandung kan aku.

"masa umi ngandung kan nina, umi dah jadi cikgu dah. dah lah ngandung, umi dapat jd guru kelas. kelas tu, budak die... oooooooi. nakal2! tiap2 hari umi naik suara nak suruh die blaja. dah la umi ngaja bahasa inggeris. satu hapa pon bdk2 tu x tau. mmg time tu umi tiap kali balik je umi pening pala, dengan tension nye. haish!"

terjawab kan? hahaha. so aku kena lah reda. aku bukan nak ckp ni suma slh mak aku or budak2 nakal tu. sbb sifat tu kan subjektif. die myb bole berubah. but of course aku yakin, most of them akan stay smpi aku tua. tapi still, aku mintak maap la kalu aku ada ter-garang sikit kat korg. hahaha. dah terbiasa sejak dari perot. kiki ;P

No comments: